Výživové poradenství

V mé práci je pro mě nejdůležitější individuální přístup ke klientům. Vnímám osobitost každého z nich, jeho aktuální zdravotní stav a potřeby. Nezastupuji žádnou firmu, která nabízí potravinové doplňky, slibující zaručený úbytek váhy. Nevytvářím ani univerzální hubnoucí jídelníčky, po kterých následuje jo-jo efekt. Nabízím své znalosti, zkušenosti a individuální přístup. Výsledkem mojí práce by mělo být, aby se klient cítil po fyzické stránce dobře a dokázal si tento stav dlouhodobě udržet.
Hlavním cílem je naučit klienty kvalitně a pestře jíst, vybírat vhodné potraviny a nápoje, číst správně obaly výrobků, osvojit si vhodnější úpravy pokrmů. Umět si vybrat nejpřijatelnější pokrm v restauraci, neméně důležité je osvojit si vhodnou a pravidelnou pohybovou aktivitu.
Při dlouhodobější spolupráci mohu klientovi nabídnout i postupné vzdělávání v oblasti výživy, aby si sám dokázal sestavit vlastní plnohodnotný způsob stravování. Zastávám názor, že do životního stylu patří i pravidelný pohyb. Jako akreditovaná instruktorka body stylingu a absolventka Vysoké školy tělesné výchovy a sportu mohu doporučit vhodné pohybové aktivity.
Zajímám se o problematiku zdraví a nemoci ve vztahu ke složení mikrobiomu (soubor bakterií, kvasinek, hub a virů v lidském těle). Když se člověku upraví strava, může se vyléčit z mnoha nemocí a ovlivní se tak celý jeho život. Tento přístup zasahuje do většiny lékařských oblastí.



Psychologie hubnutí, KBT

KBT je metodika na hubnutí a udržení zhubnutých kilogramů. Opírá se o znalosti lidské psychiky a vychází z psychoterapeutického směru kognitivně behaviorální terapie, která je celosvětově uznávaným směrem pro změnu návyků a je řazena do tzv. evidence based medicine, tedy medicíny založené na důkazech.

Kognitivně behaviorální přístup je cenným pomocníkem při léčbě nadváhy a obezity, což potvrzují mnohé zahraniční studie i naše třicetileté zkušenosti, respekt mnoha českých i slovenských odborníků a jejich dlouhodobá spolupráce s naší společností.

Autorkou metodiky a zakladatelkou společnosti STOB je psycholožka Iva Málková,

Dieta s nízkým FODMAP

FODMAP je zkratka pro skupinu krátkých řetězců uhlovodíků. Konkrétně se jedná o fermentovatelné oligosacharidy (sem spadá například lepek, cibule nebo česnek), disacharidy (laktóza), monosacharidy (fruktóza) a polyoly (alkoholové cukry). Jsou to karbohydráty, které jsou velmi špatně absorbovány v tenkém střevě. Ty pak nestrávené putují dále do tlustého střeva, kde dochází ke kvašení. A tady začínají lidem trpícím syndromem dráždivého tračníku obtíže, jako je nadýmání, křeče v břiše nebo průjem. U někoho může proces kvašení způsobovat přesný opak, tedy chronickou zácpu, která dokáže být stejně nepříjemná.
Dieta s názvem LOW-FODMAP je spásou pro všechny, kdo trpí syndromem dráždivého tračníku. Dokáže ale ulevit i celiakům a lidem se zánětlivým onemocněním tlustého střeva. Nejedná se o dietu určenou primárně k hubnutí. Díky ní odhalíte, které potraviny vám nesedí a ulevíte tak vašemu zažívání. Cílem FODMAP diety je identifikovat konkrétní spouštěče střevních problémů, snížit množství problematických potravin a sestavit vhodný jídelníček.


© 2022
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma!